reklama

Ako som sa skoro stala obeťou podvodu

Tak to by som nebola ja, keby sa mi neskomplikovala aj taká jednoduchá banálna záležitosť ako je predaj sedačky. Keďže máme objednanú novú, tak som sa tej "starej" 5 ročnej chcela čím skôr zbaviť. Dala som inzerát aj na stránku www.bazos.sk.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Bola som milo prekvapená, keď mi po niekoľkých hodinách boli doručené maily hneď od dvoch záujemcov. Jeden z nich bol pán s lámavou slovenčinou a že sa mu sedačka veľmi páči a má vážny záujem o ňu. Druhý mail mi poslal už v angličtine, s tým, že sedačku berie. Tak som sa ho opýtala, že či žije na Slovensku alebo niekde v zahraničí, aby som si vedela zistiť spôsob a cenu dopravy. Na túto otázku mi neodpovedal, len mi napísal, že nech si s dopravou nerobím starosti, že si sedačku vyzdvihne jeho "agent". Platbu mi uhradí cez Paypal. Keďže Paypal zriadený nemám, tak som mu napísala, že mu pošlem číslo účtu môjho bežného účtu. Odpísal mi, aby som si zriadila Paypal, že je to jednoduchšia cesta. Zdalo sa mi to aj celkom logické lebo ak by nemal zriadený účet na Slovensku a ani v krajine EÚ, tak by za zahraničnú platbu zaplatil dosť vysoký poplatok. Keďže som nad zriadením Paypal uvažovala už dávnejšie, tak som sa teraz odhodlala a zriadila som si ho. Prišiel mi potvrdzujúci email, že mám vytvorený Paypal účet a odoslala som ho môjmu vážnemu záujemcovi Frankovi na mail. Ráno mi skoro oči vypadli, keď som si našla od drahého Franka dlhý mail, v ktorom mi popísal ako mám ďalej postupovať. Napísal, že mi na účet poslal 550 EUR - 300 EUR je suma, ktorú som požadovala za sedačku, 200 EUR je cena za prepravu a 50 EUR poplatok za transfer peňazí prostredníctvom služby Western Union (WU). Tých 200 EUR mám poslať cez WU dopravcovi a až po zaslaní naskenovaného potvrdenia, že transfer prebehol, mi Paypal uvoľní celú sumu na môj účet. Zatiaľ bude tých 550 EUR blokovaných. V správe ďalej uviedol, že mi príde potvrdenie z Paypal o zrealizovanom transfere peňazí z jeho účtu a s presným popisom ako ďalej postupovať vrátane detailných informácií o prepravcovi, potrebných pre realizáciu transferu cez WU . Dokonca ma upozornil, že si mám pre istotu skontrolovať aj spamy lebo sa často stáva, že tieto potvrdenia končia v spamoch. Pozrela som na folder Spam a samozrejme, že tam už svietili 3 maily od services@paypal-intls.com s nasledovným predmetom :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Notification Of An Instant Merchandise Payment Received From Frank Rick (Transaction ID: 0TR19308DU070732T )

2. PayPal Payment Confirmation

3. Important Information On How To Complete Your Recent Transaction (Transaction ID: 0TR19308DU070732T)

Síce s prijímaním peňazí cez Paypal nemám žiadne skúsenosti, ale tá „medzicesta“ medzi Paypalom a mojím účtom mi začala byť podozrivá. Ďalej mi nesedel ani fakt, že je niekto ochotný zaplatiť za 300 EUR-ovú sedačku 250 EUR za jej prepravu. No a nakoniec som si uvedomila, že všetky maily týkajúce sa zriadenia Paypal účtu mi boli doručené do mojej schránky a nie do Spamov, ale iba maily týkajúce sa transferu peňazí od Franka, boli spamové. Porovnala som si adresy a síce na prvý pohľad boli rovnaké, ale na druhý už nie. Spamové boli od services@paypal-intls.com a tie v schránke od service@intl.paypal.com a už som nemala žiadne pochybnosti o tom, že sa jedná o nechutný podvod. Som rada, že som si aj napriek dlhodobejšiemu spánkovému deficitu, spôsobeného našim dvojmesačným nespavcom, dala do súvisu pár vecí a nenechala Franka zarobiť 200 EUR. Tomu som napísala od srdca „pekný“ mail, nech si nemyslí, že sme tu na Slovensku padnutí na hlavu.

Katarína Kupkárová

Katarína Kupkárová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena na materskej dovolenke Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu